close
تبلیغات در اینترنت
حجم زیاد فایل ها در اتوکد

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 116
  • کل نظرات : 0
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 4
  • بازديد ديروز : 2
  • بازديد کننده امروز : 1
  • بازديد کننده ديروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل ديروز: 0
  • بازديد هفته : 27
  • بازديد ماه : 415
  • بازديد سال : 1,057
  • بازديد کلي : 36,746
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 54.224.220.72
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

گاهی اوقات فایلهای شما حجم بسیار زیادی دارد. در حالی که داخل آنها ترسیم های کوچک و ساده ای هست و در برخی موارد با پاک کردن تمام اشیا داخل محیط ترسیم باز هم حجم فایل اتوکد به طور غیر طبیعی بزرگ است.احتمالا اشیا غیر ضروری زیادی در داخل ترسیم شما جا خوش کرده اند.
بهتره ابتدا تمام لایه ها را روشن کرده و اگر قفل هستند آنها در از حالت قفل در بیاورید. سپس با کمک دستور Purge فایل خودتان را از دست بلوک های بدون مصرف و لایه های خالی و سبک های متن و خطوط بدون مصرف و ... راحت کنید در بیشتر مواقع لازم است دستور Purge را بارها اجرا کنید تا تمام زواید نقشه حذف شوند. با کمک دستور Audit میتوان ایراد های کوچک ترسیمی را برطرف کرد. پس از اجرای این دستور حتما دوباره دستور Purge را اجرا کنید تا اشیا ای که به دلایل مختلف در مرحله قبلی حذف نشده بودند قابل Purge کردن باشند.
بعد از انجام تمام مراحل بالا ممکن است هنوز اشیائی در ترسیم شما به طور مخفی مانده باشند. برای شناسایی این اشیا میتوانید از دستور DBLIST استفاده کنید. ممکن است این اشیا یکی از اینها باشند:
1. متن ها و یا attribute هایی که فقط شامل کاراکتر فضای خالی (Space) هستند.
2. سطوحی که کلیه لبه های آنها نامرئی هستند. این سطوح در اکثر مواقع توسط نرم افزارهای جانبی (Add-on) و پلاگ-این های اتوکد ترسیم میشوند.
3. بلوک هایی که فقط شامل attribute های نامرئی باشند.
4. نقطه های تنهایی که ممکنه به زحمت دیده شوند.
برای حذف این موارد ابتدا باید آنها را به حالت مرئی در بیاوریم تا قابل مشاهده و انتخاب شوند. برای حل مشکل شماره یک کافیه برای متغیر QTEXTMODE مقدار 1 را انتخاب کنید. برای موارد ردیف دوم مقدار متغیر SPLFRAME را تغییر دهید. برای ردیف سه از متغیر ATTDISP استفاده کنید. و برای مرئی شدن اشیا ردیف چهارم متغیر PDMODE را 3 و متغیر PDSIZE را 0 قرار دهید. سپس ترسیم خود را با کمک دستور regen به روز کنید. مشاهده میکنید که تمامی اشیا نامرئی قابل مشاهده شدند. حال اگر لازم باشد میتوانید آنها را پاک کنید. فراموش نکنید که در پایان تمامی متغیر هایی که عوض کردید را به حالت اولیه برگردانید.
به خاطر داشته باشید در ترسیم خود از بلوکهایی استفاده کنید که واقعا در ترسیم لازم هستند. به عنوان مثال تمام ترسیم خود را به بلوک تبدیل نکنید (کاری که خیلی ها انجام میدهند
 

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

نظرات ارسال شده

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

لوگو

معمار

    _آلوار آلتو :

  معماری علم نیست. معماری فرایند ترکیبی عظیم است که هزاران کارکرد معین انسانی را به هم تلفیق می کند و همان معماری 
  باقی می ماند. نیت معماری ایجاد هماهنگی میان جهان مادی و زندگی انسان است

نویسندگان

پیوندهای روزانه

طراحی سایت ارزان